x تبلیغات
آموزش موسیقی

یکی از عمده تفاوت هایی که ورک استیشن با کیبورد های عادی دارد

 این ورک استیشن امکان را برای شما فراهم می کنند تا با استفاده از امکانات صدا سازی هایی که این محصولات در اخیتار شما قرار می دهند، بتوانید صدا های بسیار خاصی را تولید کنید. با این که ممکن است کیبورد های بسیاری را دیده باشید که افکت ها و صدا های مختلفی را در اختیار کاربر قرار دهند، اما با استفاده از این محصولات متوجه خواهید شد که دست شما در زمینه صدا سازی بسیار باز خواهد بود. برای مثال، یکی از گران قیمت ترین و با کیفیت ترین کیبورد ورک استیشن های دنیا، Korg Kronos با استفاده از چندین موتور سینتی سایزر، این امکان را به بهترین شکل برای کاربران خود فراهم کرده است.

پدال و کوک پیانو دیجیتال Korg G1 Air

 وقتی پدال ساستین پیانو آکوستیک را فشار می‌دهید و برخی نت‌ها را می‌نوازید، تا زمانی که پای شما روی پدال باشد، صدای نت‌ها باقی است. اما نکته حائز اهمیت این است که تمام نت‌های دیگر نیز اندکی لرزش خواهند داشت و باعث ایجاد محیط صدای طبیعی می‌شود. پیانو G1 Air این پدیده را به طرز شگفت انگیزی بازآفرینی می‌کند. سایر المان‌های این پیانو ، رزونانس سمپاتیک استرینگ و رزونانس key off می‌باشد.

 
نکته دیگری که در هر پیانوی دیجیتالی یافت نمی‌شود، توانایی تغییرکوک استاندارد Equal Temperament به ۹ حالت مختلف دیگر مناسب برای ژانرهای مختلف است. حالت‌های Pure Major, Pure Minor Arabic, Pythagorean, Werckmeister, Kirnberger و غیره برای کوک در نظر گرفته شده اند. جدای از تن صداهای اصلی پیانو، ۶ صدای پیانو دیگر شامل Pop Piano, Jazz Piano, Baroque Piano, Honky-Tonk و غیره برای این مدل در نظر گرفته شده‌اند.
 
افکت‌های صدا
چند پارامتر و افکت صدا وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها عمق و شفافیت بیشتری به اجرای خود ببخشید. برای افزودن عمق به صدا، می‌توانید از انواع افکت‌های Reverb ( Shallow, Standard, Deep ) استفاده کنید. افکت Chorus ( Shallow, Standard, Deep) با افزودن نت‌های مشابه به نت هایی که می‌نوازید، صدایی غنی و پر حجم تر را در اخیتارشما قرار می‌دهد.

مشخصات فنی پیانو G1 Air

طراحی G1 Air
برند کرگ تلاش کرده تا پیانوی G1 را ظریف و جمع و جور تر طراحی کند و از تمامی جزییات در طراحی آن استفاده کند. خطوط منحنی، درب مخصوص پوشش کلاویه‌ها و پایه‌های زیبا و با کیفیت از جمله مواردی است که کرگ در طراحی و ساخت این پیانو استفاده کرده است. باریک بودن این پیانو باعث شده تا در هر فضایی قرار گیرد و برای منازل آپارتمانی ایده آل باشد. عمق این کابینت تنها ۱۱.۴۲ اینچ می‌باشد. وزن این پیانو با توجه به ابعاد جمع و جور آن سنگین است، این پیانو ۹۰ پوند وزن دارد. درب پوشش کلاویه G1 نه تنها به‌عنوان کاور کلاویه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه به‌عنوان پایه نت نیز می‌توان از آن استفاده کرد. این درب به آرامی بسته می شود و در صورت استفاده کودکان خطر ساز نخواهد بود.
پیانویی ساخت ژاپن
بر خلاف بسیاری از پیانوهای ساخت چین، پیانو G1 ساخت ژاپن دارای گارانتی ۳ ساله و ۵ سال خدمات پس از فروش است. پیانو دیجیتال G1 Air دارای یک واحد سه پداله شامل Sustain, Soft و Sostenuto می باشد. کیفیت پدال‌های این پیانو بسیار عالی است و مقاومت کاملا مشابه با پیانو آکوستیک را در اختیار نوازنده قرار می‌دهد. علاوه بر این امکان استفاده از half-pedaling ( نیم پدال ) هم برای نوازندگان حرفه‌ای وجود دارد. پنل کنترل این ساز دارای ۱۸ دکمه، دکمه تنظیم صدا و نمایشگر کوچک است. دکمه‌های اختصاصی برای ۳ تن صدای اصلی پیانو، ویژگی‌هایی نظیر ضبط، مترونوم، حالت split و چند عملکرد دیگر برای این مدل در نظر گرفته شده است.

 

کسر میزان‌ها و ریتم‌ها(در نت خوانی پیانو)

 ریتم‌ها

اما دانستن محل قرار گیری نت‌ها برای نواختن یک قطعه کافی نیست و در کنار آن، باید علامت‌های ریتمیک را نیز به خوبی بلد باشید. این علامت‌ها به شما می گویند که هر نت به چه مدتی نواخته شود.
 
قبل از پرداختن به ریتم‌ها، این نکته را به خاطر داشته باشید که توضیح ریتم‌های مختلفی که در ادامه در اختیار شما قرار می دهیم مربوط به کسر میزان های ۴/۴ می‌باشد.
 
به طور کلی ریتم‌ها از نت گرد آغاز می‌شوند. نت گرد یک میزان با کسر میزان ۴/۴ را پر می‌کند. در ادامه، نت ها سفید، سیاه، چنگ و دولا چنگ را داریم. دانستن این ریتم‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید نت‌هایی که در یک قطعه مشاهده می‌کنید را در فواصل مناسب و با زمان بندی مناسب بنوازید.
 
از دیگر نکاتی که در مورد ریتم‌های موسیقی وجود دارد، می‌توانیم به ریتم‌های نقطه دار و یا تریوله‌ها بپردازیم. تمام این علامت‌ها برای نواختن قطعات به دقیق‌ترین شکل ممکن نیاز هستند.
 
کسر میزان‌ها و ریتم‌ها
اما کمی بیشتر در مورد کسر میزان‌ها صحبت کنیم، زیرا قبل از این که بتوانید ریتم‌ها را به درستی اجرا کنید، باید به کسر میزان هر میزان دقت کنید. برای مثال، کسر میزان ۴/۴ را در نظر بگیرید. همانطور که می‌دانیم در موسیقی ۱ نت گرد، یک میزان ۴/۴ را پر می کند. همچنین می‌دانیم که ۱ نت گرد برابر است با دو نت سفید، چهار نت سیاه، هشت نت چنگ و شانزده نت دولا چنگ.
 
 بنابراین می‌توانیم با چهار نت سیاه نیز، یک میزان ۴/۴ را پر کنیم. نحوه نوشتن و خواندن کسر میزان‌ها به گونه‌ای است که عددی که در صورت کسر وجود دارد، نشان دهنده تعداد و عددی که در مخرج است، نشان دهنده ریتم می‌باشد. برای مثال، ۴/۴ به این معناست که این میزان، فضای نواختن چهار نت سیاه را دارد.
 
مثال دیگری بزنیم. کسر میزان ۶/۸ را در نظر بگیرید. همان‌طور که گفتیم، عدد صورت تعداد نت است. بنابراین شش عدد نت را می‌توانیم در این میزان بنوازیم. اما شش نت با چه ریتمی؟ در مخرج عدد ۸ را داریم که نشان دهنده نت چنگ است. بنابراین در کسر میزان های ۶/۸ می‌توانیم شش نت چنگ بنوازیم.

خرید یک درام ست برای نوازنده مبتدی

 هنگامی که شما می خواهید اولین درام ست خود را برای یک نوازنده مبتدی خریداری کنید، نکته ای که به آن برخورد می کنید این است که گزینه های بسیار برای انتخاب وجود دارد. یکی از محصولاتی که در این سال ها در بازار بسیار دیده شده است، Shell Pack ها می باشند.

 
Shell Pack ها در واقع پک هایی هستند که قسمت های مهم درامز اعم از اسنیر، تام و کیک درام را شامل می شوند. باید توجه داشته باشید که در این پک ها، سنج ها و یا استند های سنج وجود ندارد و باید آن ها را به طور جداگانه خریداری کنید. اما نکته مثبت درباره این پکیج ها این است که بسیاری از شرکت ها به تولید آن ها می پردازند و باید بدانید که اکثر آن ها نیز از کیفیت ساخت و صدای بسیار فوق العاده ای بهره مند هستند که این موضوع باعث می شود تا به راحتی بتوانید به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید.
 
برای خرید این درام ست ها ، پیشنهاد ما در راهنمای خرید درامز به شما این است که قبل از خرید حتما نقد و بررسی های اینترنتی را مطالعه کنید و درباره هر پک اطلاعات لازم را به دست بیاورید. همچنین به ابعاد هر کدام از قسمت ها نیز توجه داشته باشید. اما در کنار این پکیج ها، تجهیزات دیگری را نیز باید خریداری کنید 

چه نکاتی را هنگام خرید درامز باید مد نظر داشته باشیم؟

 اگر شما می خواهید برای فرزند خود یک ست درامز تهیه کنید، بهترین کار این است که به سراغ ست ها بروید. ست های درامز این امکان را برای شما فراهم می کنند تا تمامی پارت ها و قسمت های مورد نیاز درامز را به صورت یک جا در اختیار داشته باشید. از دیگر مزیت های خرید ست درامز این است که قیمت آن ها به مراتب پایین تر است. اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که برای خرید درامز باید ابتدا ابعاد هر کدام از قسمت های آن را چک کنید و سپس به خرید درامز بپردازید. همچنین سبک صدای ساز بسیار مهم است برای مثال درامزی که برای سبک جز مورد استفاده قرار می گیرد، مناسب برای سبک های راک و متال نیست. بنابراین بهتر است ابتدا سبک خود را مشخص کنید.

یک درام ست کامل، باید شامل اجزای اصلی درامز یعنی سنج ها، استند های سنج ، کیک ، درام اسنیر ، فلور تام ، تام تام ، صندلی مخصوص درامر ، استیک ها و پدال ها باشد تا بتوانید به راحتی به نوازندگی بپردازید و صدای مورد نظر خود را دریافت کنید.

خرید ست درامز برای نوازنده های مبتدی

 یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که برای شروع یادگیری نوازندگی درامز، لازم نیست تا تمام تجهیزاتی که درامر های حرفه ای استفاده می کنند را خریداری کنید. این که شما چه درامزی را خریداری کنید، کاملا به سن نوازنده، سبک، محل تمرین و مدت تمرین او بستگی دارد. همچنین باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که درامز در انواع قیمت ها در بازار موجود هستند بنابراین یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، هزینه ای است که می خواهید برای خرید این ساز بپردازید.

 
یکی از ویژگی های خوب درباره درامز این است که شما می توانید آن ها را در انواع مختلفی خریداری کنید. این موضوع به این معناست که تعداد تام ها، تعداد سنج ها و ابعاد درامز کاملا بر روی گزینه ها و صدای نهایی شما تاثیر می گذارند. هنگامی که میخواهید برای یک نوازنده مبتدی درامز تهیه کنید، به این نکته توجه کنید که تنها قسمت هایی را خریداری کنید که برای یادگیری لازم و ضروری است. در غیر این صورت، قسمت های اضافی درامز تنها حواس نوازنده را پرت می کند و یادگیری تکنیک ها را برای افراد مبتدی دشوار تر می کند.

بررسی تفاوت های تار و سه تار

بدون شک تا به حال نام سه تار و تار را شنیده‌اید؛ اما اینکه این دو چه تفاوت‌های اصلی دارند، احتمالا برای شما سوال باشد. ممکن است افرادی که در موسیقی سررشته‌ای ندارند در نگاه اول تفاوت این دو را در تنها در ظاهر ببینند اما تار و سه تار در موارد اساسی‌تری با یکدیگر فرق می‌کنند. در مقاله مقایسه ویژگی‌های تار و سه تار، تفاوت‌های مختلف این دو ساز را مورد بررسی قرار می‌دهیم، با ما همراه باشید.
 
تفاوت ظاهری
  • احتمالا اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند، ظاهر تار و سه تار است که کاملا باهم متفاوت هستند. اولین موردی که به چشم می‌خورد اندازه بزرگ‌تر تار نسبت به سه تار است. درواقع تار دارای دو کاسه، یکی کوچک و دیگری بزرگ می‌باشد. در حالی که کاسه سه تار تکی بوده و گلابی شکل است.
  • مورد دیگری که در ظاهر تار می‌بینید صفحه جلوی کاسه است. در سه‌تار از صفحه‌ای چوبی معمولا از چوب توت یا گردو استفاده می‌شود اما در تار پوست طبیعی یا مصنوعی روی دهانه کاسه‌ها چسبانده می‌شود.
  • اگر بیش‌تر دقت کنید خرک تار هم با سه‌تار کاملا فرق می‌کند. خرک تار بزگ‌تر بوده و دو پایه دارد تا روی پوست قرار بگیرد.
  • مورد بعدی دسته و جعبه گوشی‌های تار می‌باشد. در تار به دلیل استفاده از ۶ سیم، پهنای دسته بیش‌تر شده، تعداد گوشی‌ها به ۶ عدد افزایش یافته و اندازه جعبه گوشی‌ها نیز بزرگ‌تر شده است.
  • ممکن است دیده باشید که در برخی سه‌تارهای حرفه‌ای از استخوان روی صفحه انگشت‌گذرای استفاده می‌شود؛ اما این امر در تار کاملا رایج است و می‌توان گفت در اغلب تارها دو نوار سفید رنگ روی دسته می‌بینید که از جنس استخوان است.

تاثیر نوع چوب در صدای گیتار الکتریک

 همانطور که گفتیم، گیتار هایی که برای نوازنده های مبتدی تولید می شوند عموما قیمت های مناسبی دارند تا بسیاری از افراد بتوانند این گیتار ها را خریداری کنند. اما در بازار شلوغ گیتار های الکتریک، به خصوص گیتار های مبتدی، چه نکاتی را درباره متریال باید در نظر داشت؟ کدام چوب ها صدای بهتری به ما می دهند و هنگام مطالعه مشخصات فنی هر کدام از این ساز ها باید به چه نکاتی توجه کنیم.

چوب هایی که برای گیتار های الکتریک استفاده می شوند، تنوع بسیاری دارند و دلیل این تنوع صدا های مختلفی است که می توانید از این گیتار ها دریافت کنید. برای مثال گیتاری که از بدنه ای با چوب ماهون ساخته شده است صدایی به مراتب گرم تر از گیتاری با چوب بیس وود تولید می کند.
 
شما همچنین باید به شکل دسته و چوب دسته توجه ویژه ای داشته باشید. با این که در گیتار های ارزان قیمت عموم شرکت ها از چوب میپل برای ساخت دسته استفاده می کنند، اما شکل دسته می تواند در نحوه اجرای تکنیک و یا سرعت نوازندگی شما تاثیر چشم گیری داشته باشد.
طول دسته یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید. گیتار هایی همانند لس پاول های شرکت گیبسون از طول دسته ای برابر با ۲۴.۷۵ اینچ بهره می برد. این در حالی است که گیتار های شرکت فندر دارای دسته هایی به طول ۲۵.۵ اینچ هستند. این تفاوت در طول دسته این گیتار ها در انتخاب گیج سیم های شما تاثیر مستقیم دارد. برای مثال برای داشتن کشش سیم های یک گیتار لس پاول با گیج سیم ۱۰، باید بر روی استرتوکستر خود از گیج سیم ۹ استفاده کنید تا همان حس و کشش برای شما تداعی شود.

گیتار الکتریک Gibson Lespaul Studio

 این گیتار مدرن، محدوده صدایی گسترده تر همراه با پیکاپ های هامباکر ۴۹۰R/498T ایجاد می کند. گیتار Studio همچنین دارای بدنه اولترا مدرن سبک می باشد، و این کاهش وزن باعث شده تا در حین جلسات طولانی تمرین و اجرا احساس راحتی کاملی داشته باشید. یکی از ویژگی های مخصوص این گیتار برای انگشتان شما، طراحی نک ماهاگانی SlimTaper می باشد، که قابلیت نوازندگی و سرعت گیتار های Les Paul دهه ۵۰ را بازسازی می کند. تیونر Grover Rotomatic، گیتار Gibson Les Paul Studio را در گام مورد نظر شما نگه داشته و شما آماده نوازندگی به سبک راک خواهید بود.

ویژگی های گیتار الکتریک Gibson سری Les Paul مدل Studio

  • یک گیتار مناسب برای استودیو و استیج.
  • بدنه سبک مدرن، نوازندگی راحتی را برای جلسات تمرین و اجرا فراهم می کند.
  • نک SlimTaperماهاگانی، نوازندگی شبیه به گیتار های دهه ۶۰ را در اختیار شما قرار می دهد.
  • فینگربرد رزوود، ساستین کلاسیک گیتار های سری Les Paul را در اختیارتان قرار می دهد.
  • تیونر روماتیک برای استودیو مناسب می باشند.
  • بریجTune-o-matic سبک بوده و از لحاظ تونال با گیتار کاملا مچ هستند.
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد