وقتی پدال ساستین پیانو آکوستیک را فشار می‌دهید و برخی نت‌ها را می‌نوازید، تا زمانی که پای شما روی پدال باشد، صدای نت‌ها باقی است. اما نکته حائز اهمیت این است که تمام نت‌های دیگر نیز اندکی لرزش خواهند داشت و باعث ایجاد محیط صدای طبیعی می‌شود. پیانو G1 Air این پدیده را به طرز شگفت انگیزی بازآفرینی می‌کند. سایر المان‌های این پیانو ، رزونانس سمپاتیک استرینگ و رزونانس key off می‌باشد.

 
نکته دیگری که در هر پیانوی دیجیتالی یافت نمی‌شود، توانایی تغییرکوک استاندارد Equal Temperament به ۹ حالت مختلف دیگر مناسب برای ژانرهای مختلف است. حالت‌های Pure Major, Pure Minor Arabic, Pythagorean, Werckmeister, Kirnberger و غیره برای کوک در نظر گرفته شده اند. جدای از تن صداهای اصلی پیانو، ۶ صدای پیانو دیگر شامل Pop Piano, Jazz Piano, Baroque Piano, Honky-Tonk و غیره برای این مدل در نظر گرفته شده‌اند.
 
افکت‌های صدا
چند پارامتر و افکت صدا وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها عمق و شفافیت بیشتری به اجرای خود ببخشید. برای افزودن عمق به صدا، می‌توانید از انواع افکت‌های Reverb ( Shallow, Standard, Deep ) استفاده کنید. افکت Chorus ( Shallow, Standard, Deep) با افزودن نت‌های مشابه به نت هایی که می‌نوازید، صدایی غنی و پر حجم تر را در اخیتارشما قرار می‌دهد.