چوب رزوود چوبی متفاوت تر نسبت به چوب میپل می باشد. این چوب از نظر ظاهری، رنگی تیره تر از چوب میپل دارد و از نظر صدایی چوبی است که صدایی گرم و گرد را در اختیار شما قرار می دهد. این چوب را بر روی انواع دسته ها به ویژه دسته هایی ساخته شده از چوب میپل استفاده می کنند. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد از گیتار های استرتوکستر و تلکستر که از چوب رزوود برای فرت بورد آن ها استفاده شده است، استفاده می کنند، این است که این چوب باعث شده است تا صدای تیز این گیتار ها کمی گرم تر کند و به این ترتیب می توانید صدایی متفاوت تر را با استفاده از این گیتار ها در اختیار داشته باشید.

 
نکته ای که درباره این ها وجود دارد این است که با این که با این که بسیاری از افراد گیتار هایی با چوب رزوود را به گیتار هایی با چوب میپل ترجیح می دهند، اما صدایی که این چوب ها به گیتار می دهند کاملا سلیقه ای است.
همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که استفاده از برخی از فرت بورد برای گیتار های یک سبک خاص مناسب تر هستند. موضوع چوب فرت بورد ها کاملا موضوع چوب و طرح بدنه است و هر آرتیستی ممکن است برای سبک خاص خود از یک چوب خاص استفاده کند.
 
یکی از موضوعاتی که درباره چوب رزوود وجود دارد این است که بر خلاف بسیاری از چوب ها که تنها به نظافت نیاز دارند، چوب رزوود نیازمند این است که با استفاده از روغن های مخصوص تمیز شده و رطوبت آن ها بازیابی شود. بسیاری از نوازنده ها برای این کار از روغن لیمو استفاده می کنند. این موضوع موضوع سختی نیست و تنها کافی است تا هنگامی که در حال تعویض سیم های خود هستید، حدود ۵ دقیقه روغن لیمو را بر روی فرت بورد خود قرار دهید.