چوب میپل یک چوب بسیار سخت است که ظاهری بسیار روشن دارد. این چوب صدایی بسیار تیز و شفاف دارد و باعث می شود تا هنگامی که گیتاری که دارای فرت بورد میپل است را در دست می گیرید، متوجه می شوید که صدای این گیتار ها مقداری شفاف تر و تیز از دیگر گیتار ها می باشد. این فرت را معمولا در کنار دسته ای ساخته شده از چوب میپل قرار می دهند و برای بدنه نیز از بدنه چوب های سبک تر همانند چوب آلدر استفاده می کنند.

 
فرت بورد های میپل در ساخت گیتار ها به دو صورت وجود دارند، یکی از روش ها این است که فرت بورد و دسته، چوب یک تکه ای هستند که از آن برای ساخت هر دو آن ها استفاده می شود. در این روش تنها برش کاری بر روی چوب انجام می شود و سپس یک Truss Rod به داخل دسته فرستاده می شود.
 
این روش، روشی است که شرکت فندر برای ساخت گیتار های تلکستر و استرتوکستر خود استفاده می کند. البته در دیگر گیتار های این شرکت نیز دیده ایم که مهندسین این شرکت از این روش برای ساخت دسته های خود استفاده می کنند. بسیاری از شرکت ها نیز از این روش برای ساخت دسته های خود استفاده می کنند. نتیجه استفاده از این روش، دسته ای است که حس فوق العاده ای را به نوازنده می دهد.
 
راه دوم استفاده از این فرت بودر به این صورت است که یک فرت بورد ساخته شده از چوب میپل را با استفاده از چسب بر روی یک دسته می چسبانند. این موضوع این قابلیت را برای شرکت سازنده گیتار ایجاد می کند تا با استفاده از این روش بتواند دسته هایی از چوب های مختلف نظیر ماهون استفاده کنند و صدا های بسیار خاصی را تولید کنند.