فرت بورد گیتار الکتریک یکی از مهم ترین قسمت های این ساز است و از مهم ترین چوب هایی که برای ساخت آن استفاده می شود می توانیم به چوب های رزوود و میپل اشاره کنیم. این دو چوب، تفاوت بسیار فاحشی از نظر ظاهر و رنگ با یکدیگر دارند، اما نکته ای که اهمیت دارد، صدای آن هاست. بهتر است هنگام خریدن ساز، بدانیم که هر کدام از این فرت بورد ها، چه تاثیری بر روی صدای نهایی ساز خواهند داشت. در این مقاله سعی داریم تا نقاط قوت و ضعف هر کدام از این چوب ها را برای شما بگوییم تا بدانید با هر کدام از این چوب ها می توانید چه صدایی را به دست بیاورید.

 
در ادامه به صورت کاملا اختصاصی به موضوع صدای هر کدام از این چوب ها و سعی می کنیم که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که اگر یک نوازنده تازه وارد هستید، چوب فرت بورد تاثیر زیادی بر روی نوازندگی شما نخواهد گذاشت و شما می توانید با استفاده از هر فرت بوردی به تمرین بپردازید. اما به عنوان یک نوازنده حرفه ای بهتر است تفاوت صدایی این چوب ها را بدانید و بسته به سلیقه خود از میان این دو چوب انتخاب کنید.
 
فرت بورد هر گیتار یکی از مهم ترین قسمت های آن است. زیرا یکی از قسمت های گیتار است که شما بیشترین برخورد را با آن دارید و با استفاده از آن می توانید نت های مختلف را بنوازید. این موضوع به این معناست که فرت بورد گیتار تاثیر بسیار مستقیمی چه بر روی نحوه نوازندگی شما و چه بر روی صدایی که از گیتار دریافت می کنید دارد. همچنین یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که بعضی از فرت بورد ها نیازمند نگه داری بهتر هستند و این در حالی است که برخی دیگر از فرت بورد ها را می توانید بدون نگرانی استفاده کنید.
 
این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که انتخاب فرت بورد نیز یکی از مهم ترین تصمیماتی است که می توانید برای ساز خود بگیرید