اگر نواختن گیتار و انجام تمرینات با مترونوم کاری است که در گذشته امتحان نکرده اید، قطعاً باید آن را در لیست کار های خود قرار دهید. این کار کاری نیست که در ابتدا به راحتی انجام شود اما با تمرین های دائم متوجه بدست آوردن مزایای آن در کمترین زمان ممکن می شوید.

 
علاوه بر این به خاطر داشته باشید که وجود مترونوم برای کل مدت زمانی که تمرین می‌ کنید، واجب نیست. سعی کنید که از آن برای بخش‌ های کوچکتری از موسیقی و یا برای مهارت هایی که می خواهید در آن ها حرفه‌ای شوید، استفاده کنید. استفاده از این وسیله به این طریق یعنی نوازندگی شما یک کار مکانیکی نیست. همچنین با استفاده از مترونوم از گیتار زدن خسته نخواهید شد.
تمرین مهارت های هماهنگی خود
در مورد گیتار شما در لحظه باید به چندین مورد فکر کنید. پس هماهنگی راه حلی برای خوب نواختن است. چرا برای ساده کردن تعداد مواردی که باید به آنها فکر کنید از مترونوم استفاده نمی کنید؟
 
با تمرکز بر روی ریتم، از توجه کردن به تکنیک و گامی که در آن می نوازید، غافل خواهید شد. شما حتی می توانید همانطور که نت ها را می نوازید، همراه با مترونوم دست بزنید و یا به آهستگی با دستتان ضربه بزنید. هماهنگی میان زمان بندی دست های شما با زمان‌ بندی مترونوم همه چیز را در جای خودش قرار می‌ دهد. بنابراین وقتی که دوباره ساز خود را بر می دارید درک بهتری از قطعه خود خواهید داشت.