موضوع لوازم جانبی همواره در همه سازهای مطرح است اما نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که برخی از آن‌ها برای نوازندگی ضروری و برخی دیگر برای شروع غیر ضروری هستند.

از مهم‌ترین لوازم جانبی‌ای که برای شروع نوازندگی به آن‌ها در این ساز نیاز دارید می‌توان به سیم و پیک اشاره کرد زیرا این دو یکی از مهم ترین قسمت‌ها در نوازندگی این ساز به شمار می‌روند.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که سیم‌هایی که برای ساز خود انتخاب می‌کنید باید متناسب با بدنه یوکللی شما انتخاب شوند تا بتوانید بهترین صدای ممکن را از آن‌ها به دست بیاورید.

با این که بسیاری از افراد این ساز را با استفاده از انگشتان خود می‌نوازند، اما اگر شما تصمیم دارید تا این ساز را با استفاده از پیک بنوازید، می‌توانید پیک‌های مختلف را امتحان کرده و به این ترتیب به نوازندگی بپردازید.

یکی دیگر از لوازمی که به شدت خرید آن را پیشنهاد می‌دهیم، خرید یک تیونر است. شما با استفاده از این تیونرها می‌توانید ساز خود را دقت بسیار بالایی کوک کنید که این موضوع باعث می‌شود تا همواره از کوک بودن یوکللی خود مطمئن شوید.

نکته‌ای که باید بدانید این است که برخی از یوکللی‌های الکتریک دارای یک تیونر داخلی هستند که برای کوک کردن ساز خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

اگر به دنبال خرید یوکللی‌های الکتریک هستید، باید در نظر داشته باشید که می‌توانید برای به دست آوردن صدای مورد نظر خود از امپلی فایرهای آکوستیک استفاده کنید. این امپلی فایرها پارامترهای مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند و همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی صدای مورد نظر خود را از ساز خود به دست بیاورید.

 

 اگر می‌خواهید یوکللی خود را ضبط کنید، در صورت داشتن یوکللی الکتریک، می‌توانید آن را مستقیما به کارت صدای خود متصل کرده و به این ترتیب آن را ضبط کنید و یا با میکروفون گذاری امپلی فایر، صدای خاص و منحصر به فردی را برای آهنگ خود به دست بیاورید. برای ضبط کردن یوکللی‌های آکوستیک نیز می‌توانید همانند گیتارهای آکوستیک، با قرار دادن میکروفون در مقابل ساز، به صدای مد نظر خود دست پیدا کنید.

کیف‌ها و کیس‌ها از دیگر لوازمی هستند که هنگام خرید ساز خود باید تهیه کنید. کیس‌ها به طور کلی به دو شکل گیگ بگ و هارد کیس عرضه می‌شوند.

گیگ بگ‌ها کیف‌های پارچه‌ای نرمی هستند که می‌توانید برای حمل ساز خود از آن‌ها استفاده کنید. نکته‌ای که باید بدانید این است که این کیف‌ها، از ضربه‌ها جلوگیری نمی‌کنند. از طرفی، هارد کیس‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا با خیالی آسوده تر بتوانید یوکللی خود را حمل کنید.

این کیس‌ها استحکام بالایی دارند و می‌توانید از آن‌ها برای مسافرت با هواپیما استفاده کنید تا جلوی ضربه‌های احتمالی به ساز خود را بگیرید.