ساخت یوکللی و قسمت‌های آن، شباهت بسیاری به گیتار دارد و اگر با قسمت‌های مختلف گیتار آشنایی دارید، قسمت‌های مختلف یوکللی نیز بسیار برای شما آشنا خواهند بود. اما به طور کلی همانند گیتارهای آکوستیک، یوکللی نیز شامل بدنه، حفره صدا، بریج، پیک گارد، دسته، فرت بورد، هد استاک و سر کوک‌ها می‌باشد.

 
بدنه در واقع قسمتی است که شما می‌توانید با استفاده از پیک و یا انگشت خود سیم‌های مختلف را به صدا در بیاورید. در قسمت میانی بدنه، یک حفره وجود دارد که به آن حفره صدا گفته می‌شود. صدای یوکللی در حالت آکوستیک به دلیل وجود حفره صدا پخش می‌شود.
 
پیک گارد یک لایه محافظ در زیر حفره صدایی است که باعث جلوگیری از بروز خط و خش هنگام نواختن ساز می‌شود. این ویژگی تنها در برخی یوکللی‌ها وجود دارد و در همه سازها یافت نمی‌شود.
 
دسته و فرت بورد قسمت‌هایی هستند که می‌توانید بر روی آن‌ها با قرار دادن انگشت خود بر روی فرت‌های مختلف، نت‌های مختلف را بنوازید. فرت بورد به تکه چوبی گفته می‌شود که فرت‌ها بر روی آن سوار شده‌اند و به طور کلی به قسمتی که دست خود را بر روی آن قرار می‌دهید تا بتوانید با استفاده از فرت‌های مختلف به نوازندگی نت‌های مختلف بپردازید، دسته گفته می‌شود.
 
هد استاک به قسمت انتهایی دسته گفته می‌شود که سیم‌ها به سر کوک‌ها متصل می‌شود. شما در قسمت هد استاک می‌توانید ساز خود را کوک کنید. همانند گیتارها نیز، طول سیم‌ها از بریج تا سر کوک‌ها محاسبه می‌شوند. در واقع سیم‌ها در دو ناحیه بسته می‌شوند. یکی از آن‌ها بریج که بر روی بدنه یوکللی قرار دارد و دیگری سر کوک‌ها که در قسمت هد استاک وجود دارند.
 
نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که این قسمت‌ها درباره یوکللی‌های آکوستیک صدق می‌کنند. در یوکللی‌های الکتریک، عموما یک سیستم الکترونیکی نیز در زیر قسمت بریج نصب می‌شود و شما می‌توانید به این وسیله، ساز خود را به سیستم‌های صوتی، امپلی فایرها و یا کارت صداها متصل کنید و به ضبط آهنگ‌های خود، تمرین و اجرای زنده بپردازید.
 
در مدل‌های الکتریک این ساز عموما پیکاپ‌ها صدای این گیتار را جذب می‌کنند و به سیگنال الکتریکی تبدیل می کنند. شما همچنین می‌توانید صدای یوکللی خود را با استفاده از پری امپ‌ها و اکولایزرهایی که بر روی این ساز ها در نظر گرفته می‌شود تغییر دهید و به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید.